lördag 21 november 2009

Det här med ridning..

Idag har jag varit så duktig, började dagen med en 2 timmarspromenad med Elton och sen in och åt brunch i lugn och ro. Efter det en massa plugg! Flitig som en liten myra på lördagen. Kvällen hoppades jag skulle bjuda på chips och något skojigt på TV, men hittade inget roligt på burken utan förlitade mig på den internetuppkopplade lådan istället.

Fina Tindra får agera fotomodell på dagens inlägg jag har lite futtigt med hästbilder har jag märkt, tror jag redan visat denna..hmpf.. Ja jag har alltså tillbringat kvällen med att surfa runt och bland annat läst igenom Dadde's hemsida ännu en gång. En del känns lite svårt att ta till sig men mycket är definitivt både bra och tänkvärt - kanske fattar jag konceptet bättre efter fler genomläsningar..? Om ni inte kollat in den så kan den vara värd ett besök. Jag försöker lyssna till olika tränares argument och tips men vaskar gärna fram det jag känner passar mig bäst. Innan prinsessan Ida flyttade till mig följde jag mest bara order på träningarna men efter att ha satt mig i sadeln på henne har jag blivit en mer uppmärksam och mjukare ryttare. Min bästa lärare har jag helt enkelt haft under mig! Fast den som känner mig skulle nog ändå tycka att jag höll mig till ganska strikta ramar i ridningen..men på mina villkor, vilket för mig har gjort den stora skillnaden. Idag sitter jag ju till häst mindre kontinuerligt än förut, men jag försöker ändå hålla mig till min tanke i ridningen och de flesta hästar brukar faktiskt tycka att jag är okej =).

Nu ska vi försöka sova så jag orkar med lite mer plugg imorgon. Håll tummarna för ännu en solig dag!


1 kommentar:

Linda sa...

Vilken söt kuse!!
Jag längtar sååå efter att få rida.
Jag vill också kunna ta dessa två timmars promenader med vår vår donna.