onsdag 25 november 2009

Om jag bara hade pengar..

..så skulle jag nog shoppa ett stycke hoppeponny till mig själv. Jag har suttit på Qben (f-05 e.Quite Easy) idag och har var så fin! Vilken ponny! Alldeles lagom stor åt mig oxå kändes det som, jag har ju inte riktigt vuxit i storhästarna än. Dessutom är han en helt fantastisk färg..

Visst är han fin lilla Qben? Lite konstig grimas men jag mutade honom med äpplen för att han skulle ha tid att kolla åt mitt håll.. och manen..ja den är nog ett projekt i sig..Tänkte ta lite bilder utomhus men det är ju bara dimmigt och lerigt ute så det är inte så kul.

Efter ridningen for vi ut och körde russ och hade Älva och Elton med oss. Lite spännande..Elton är ju inte så hästvan, men det gick bra. Han fick åka med oss i rockarden upp till skogen och brottas med mig, han tyckte inte det var en så värst bra idé att sitta i vagnen.. Lite bestyr hade han med att försöka få kläm på vad russ var för en typ, han försökte valla honom och även hoppa upp och tackla honom lite för att få igång honom men det fungerade inte så bra..Tur att russ är en stabil 3-åring annars tror jag vi hade haft en ganska äventyrlig resa..

Nu ska jag försöka mig på lite hemmafix, den utslagna hunden på soffan kräver inte så mycket uppmärksamhet, däremot får han uppmärksamhet på grund av den odör han sprider kring sig. Han hann naturligtvis tugga i sig något äckligt i skogen innan jag hann avstyra kalaset, tidigare under hösten har jag sett skjuten och urtagen älg där så jag har mina (onda) aningar.. =)


1 kommentar:

Linda sa...

En söt lite kuse!
Jag är väl både häst & ponny ryttare tror jag.
Jag vill ha lite spänning då jag rider och ha något att kämpa med. Kamira är väl en blandning av ponny & häst.

Hade jag haft råd hade jag köpt henne, om hon gått igenom besiktningen.