torsdag 5 augusti 2010

Sliten

Började dagen med att åka direkt till stallet efter jobbet. Vi lastade häxan som var en snäll häst och gick in efter 1 minut och körde mot kliniken. Första återbesöket idag och vi hoppades förstås alla att hon skulle vara frisk och pigg som en mört. Mycket skötsam tjej, lät veterinären klämma och känna men jag såg direkt när vi började longera att det inte var någon vidare stuns i stegen. (Har ni förresten testat longera en häst varv efter varv i trav efter att ha jobbat natt? Intressant upplevelse..typ sjösjuka skulle jag säga..) Mycket riktigt, det behövdes en behandling till och nytt återbesök om 4 veckor efter lite skritt och trav på rakt spår. Segt, men bara hon blir bra så.. Den som väntar på nåt gott ni vet =)

Både jag och Carina hade jobbat natt så det har varit två tröttmössor i farten idag. Vågar verkligen inte berätta om den dummaste grejen vi gjorde idag... men jag kan bjuda på att jag lyckades med konststycket att bli trampad på foten av häxan (skon bara - jag har rätt stora skor..) samtidigt som jag skulle ta ett steg bakåt vilket resulterade i att jag drattade på ändan mitt på stallbacken och har fått världens fetaste lårkaka. Hur smidigt på en skala?? Dessutom har jag skaffat mig nackspärr så det är helt omöjligt att vrida huvudet åt höger. Kanske är bil med AC boven i dramat, jag är ju van vid lite primitivare fordon.. Fick åtminstone en delikat lunch på MAX som plåster på såren medan vi väntade på att häxkexet skulle piggna till efter att ha fått lite tröttmedicin. Tur det annars skulle det varit en eländesdag!

När jag äntligen skulle hoppa i säng sådär 14.30 ringde de från jobbet (tänk att jag är så saknad, bara 6 timmar sen jag backade ut från parkeringen..). De ville att jag skulle komma och jobba i helgen! Visste inte om jag skulle skratta eller gråta - just den här veckan har jag nämligen tagit ledigt eftersom jag och Elton är ensamma hemma. Herregud - hur är det med arbetsmoralen egentligen?? Är det bara jag som jobbar på det där stället - eller?

Unnade mig 2 timmars sömn så nu är jag fräsch som en nyponros. Hoppas att jag håller mig vaken och kan titta på hela Ernst och kanske även Leila innan det är godnatt..



1 kommentar:

Linda sa...

Tänk på att ta hand om dig själv och var rädd om dig!!