onsdag 18 augusti 2010

Semester på G

Nu är det bara 5,5 timme kvar och sen ska jag raka benen, plocka ögonbrynen och måla naglarna. Kravla mig upp ur arbetarträsket. Nu är det semester! Jag är lite i otakt med alla andra semesterfirare vilket bland annat innebär att jag ska ägna resten av den här veckan åt att träffa hantverkare som ska lämna pris på tvättstugejobbet och städa och fixa lite hemma. På lördag då ska det åtminstone bli lite semesterfirande i form av kräftor och annat gott. Hoppas på fint väder men i rätt sällskap gör det faktiskt inte så mycket om det regnar heller..

Jag tänkte försöka hitta på lite goda tillbehör till de små djuren och har planerat ett och annat. Inte konstigt förresten att det här med mat och bak upptar en så stor del av min tankeverksamhet. När jag var liten åt jag en period uteslutande franskbröd och leverpastej skurna i pyttesmå tärningar och avrundade den delikatessmåltiden med några stadiga klunkar spad från rödbetsburken. Det ni - det krävs en riktig gourmet för att klara av en sån anrättning!



3 kommentarer:

VO sa...

Längtar till kräftskivan!! =)

Anonym sa...

Hoppas du får en härlig semester om än lite sent. Nu tar jag över...
Kram C

Linda sa...

Semester är alltid bra! Sent eller inte spelar ingen roll.
Kräftor är så super gott.

Fredag blir bra...Jag tränar från 10:30 och ca en timme framåt.
Jag hör av mig imorgon, idag är jag helt slut i kropp och knopp.