söndag 1 augusti 2010

Hemma igen

efter en riktig häst-nörd-helg. Vi hann hälsa på mormor lite oxå men annars var det mest bara häst för hela slanten. I år gick DM i hoppning av stapeln i Överkalix där mormor bor. Trist att de började ha tävlingar först förra säsongen, skulle varit kul att tävla där någongång men då vi var i farten fanns det inte någon tävlingsplats där. Nu hålls tävlingarna på en privat anläggning där det även bedrivs ridskola. Supermysig och fräsch anläggning! Ingen kamera med och mobilen är väl inte världens bästa på att fånga hästar på bild så det är lite tunt med bildmaterial..

På lördagen regnade det så vi såg en del av hoppningen från bilen. Skönt med drive-in läktare =)
Strålande sol idag så vi har stått ute och grillat baksidan hela dagen. Min gamla klubbkompis Louice vann DM för juniorer/YR och i seniorklassen gick segern till hemmaklubbens Anna-Maria.

Drive-in läktare...



Min gamla fröken Annika hoppar DM-banan (ett nedslag).
Det är himla kul att komma iväg och kolla på lite tävlingar, ganska många ryttare är samma ena som tävlade "på min tid" och det blir väldigt familjärt och trevligt att mingla och stanna och prata lite strunt. Ett tag lekte vi med tanken att jag skulle tagit med mig häxan och skuttat runt några banor men nu är hon ju konvalescent på sommarlov så det får väl bli en annan gång. Jag hade väl bara ramlat av så ringrostig som jag är eller är det som det där med att cykla? Nu hade vi åtminstone tid (och ro) att titta på klasserna i lugn och ro, dricka kaffe och klappa hästar.




1 kommentar:

Linda sa...

Åh vad roligt at kika på DM.
Det ser ju heltfint ut.
Jag blir bara mer och mer sugen att komma igen nu.