tisdag 24 augusti 2010

Återvinning

Dagens projekt; åka och slänga kläder + skicka till second-hand..check!!

Jag har lovat mig själv, alltså masade jag mig iväg och utförde dagens uppdrag. Dessutom utförde jag bonusuppdraget att köpa lampor till bilen och införskaffa ett antal svarta extra kraftiga sopsäckar. Alltid bra att ha hemma liksom.

Som plåster på såren när en del av mina trotjänare flyttat ut passade jag på att second-handshoppa lite. Ett par lite längre jeansshorts från Fornarina och en stickad blå-grå väst. Shorts blir fint till leggings och nya skorna har jag tänkt mig (om jag någon gång tar mig ur "promenera med hunden" och "hänga i stallet på landet"-klädslarna). Gillar även att de är lite längre, det här med att flasha celluliter och rumphäng är inte riktigt min kopp te så att säga =)

Många av plaggen som flyttade ut idag var gamla vänner från second-hand. Som jag tidigare nämnt gillar jag tanken att någon annan kan få glädje av de saker man tröttnat på, de ska inte bara slängas och bytas ut mot splitternya saker. Jag mår lite dåligt av det här med slit-och-släng så andrahandsgrejer passar mig fint. Lite historia har väl ingen dött av?



2 kommentarer:

Linda sa...

Tack för en väldigt trevlig dag! Du är en sån underbar människa!

Linda sa...

Maria, du är en underbar människa med ett stort hjärta.
Det "smittas inte bara av sig".

Mer kaffe snart!