måndag 23 augusti 2010

Extreme make-over

I garderoben from hell aka skammens boning. Nu slipper jag frukta att bli anfallen av någon som tycker att jag passar som stjärna i showen Rent hus.

Och nej, kläderna har inte krympt, men faktum kvarstår; vikta kläder tar mindre plats än hopknölade även om det är något som förbluffar mig varje gång jag ser det. Dessutom har några av mina gamla vänner flyttat hemifrån, antingen till återvinning via second hand-shop eller soptippen..

Tänkte belöna mig själv med lite ridning men har under morgonen lyckats utveckla en otrevlig förkylning som jag verkligen inte haft med i planeringen. Bäst att hålla sig torr och varm inomhus då kanske och inte ge sig ut och rida i regnet. Tur för jobbet och otur för mig att bli krasslig när jag är ledig, men jag har inte varit förkyld sen i våras? vintras? så det är väl min tur nu.





Inga kommentarer: