torsdag 5 augusti 2010

Efter regn kommer solsken

Ja det stämmer bokstavligt talat, åtminstone idag. I natt regnade det så mycket att det kändes som om Luleå skulle likna Venedig innan det blev morgon. Olycksbådande väderleksrapporter hade siat om skyfall och stoora mängder regn längs norrlandskusten. Såg framför mig hur jag och Mazdan kämpade oss hem från jobbet med vattnet forsande längs sidorna och vattnet började sippra in genom dörrarna. Nu blev det inte fallet. Regnet hade upphört innan jag lämnade jobbet och dagen har senare bjudit på strålande sol och 25 grader i skuggan. Passande väder för de partysugna som beger sig mot Lulekalaset ikväll!

Annars kan jag rapportera att mina blommor inte haft någon höjdarsommar med allt hårt regn och kraftig vind. Nu är de bara de hårdhudade som står kvar i någorlunda skick. Tror det blir bara pelagoner och kryddor nästa år..



Tänkte försöka ta lite sticklingar från mina pelargoner - men; när, var och hur ska det göras? Kan jag knipsa av nu eller?? Å ska de bara direkt ner i ny jord?




Inga kommentarer: