tisdag 31 augusti 2010

Cake of the (yester)day

Egentligen skulle det förstås varit söta små cupcakes på bilden men på grund av tidsnöd (och en aningen nonchalant inställning till att handla hem ingredienser) är det istället den-efter-middagen-snabbakade-drömtårtan som får agera frontfigur här idag. Lite kris i bageriet när bakplåtspappret tog slut mitt i alltihop men vi landade på rätt köl till sist. (Jag hade bestämt mig för att baka och då är det skövla och trampa ner som gäller.)

En underbar natt på jobbet. Bara mys och surr för hela slanten, såna nätter känns liksom lite märkliga, ungefär som att umgås med sina kompisar mot betalning. Nåja. Lite tur ska man väl ha ibland =)

Nu sitter jag och längtar till middagen. Idag blir det kyckling i sån där god indisk sås på burk. Älskar de där halvfabrikaten; Mrs Cheng's, Patak's, Blue Dragon.. orkar inte köpa hem alla kryddor och gojs och försöka själv när det är så smidigt att bara hälla en burk över kycklingen.

PS. Överlevde joggingen igår. Hopp om liv att jag, med lite jävlaranamma, ska klara mig genom milen på söndag alltså.


Inga kommentarer: