fredag 6 augusti 2010

Oh joy

Den här dagen har börjat så bra. Somnade redan tio igår kväll och har sovit som en prinsessa så det var bara att studsa upp halv åtta i morse.

Nu är det så varmt ute att jag kände att jag måste göra ett försök att byta ridbyxor. Jag älskar ju mina nya jeansisar men de är ganska varma och idag skulle jag rida två hästar. Mina bästa sommarridbyxor är ett par lyxiga ena från Euro-Star men jag köpte dem för några år sen på en superrea. Egentligen en storlek för små men jag älskar ju fynd så jag var tvungen =) jag har inte provat dem på säkert ett år och efter alla "godispåsar inför tenta", "belöningschips" och min nya craving; turkisk yoghurt (10% fett..) till frukost bävade jag lite för det eldprovet..men si..byxorna hade inte blivit mindre sen sist! Delightful!

Ridningen gick supersuperbra idag. Först red jag en liten runda på Glomur. Syster ska låna honom i helgen och han kan vara lite dum när han varit ledig så jag rustade mig med säkerhetsväst, pisk och den arga rösten, men det gick över förväntan. Harklade mig lite sådär myndigt när han började korva sig fram när vi passerade de andra hästarna i hagen och sen var det bara att rida på. Lilla B aka superstar gick sin första ridtur ute själv någonsin och skötte sig med glans. Fina fina hästen! Stannade och tittade och tyckte det var lite läskigt när två ungtjurar stångades och råmade när vi red förbi bondgården men annars trampade han på som om han aldrig gjort annat.

Nu ska jag försöka sola lite. Maria har hotat med att hon snart kommer farandes från Teneriffa och är helt svart..



Inga kommentarer: