onsdag 4 augusti 2010

Bak å fram

Min dag började som en bak-och-fram-dag. Tyckte jag varit effektiv och duktig på jobbet men upptäcker när jag ska gå hem att jag skrivit in en patient på fel klinik (eller ja rätt egentligen eftersom jag skrev in henne hos oss men hon skulle inte höra till oss så det blev fel ändå..) och då är det bara att sätta sig där klockan 7 och skriva ut och skriva in henne rätt. Suck. Glömde sen att flexa ut så flexen blir galen ikväll när jag kommer dit och försöker flexa in fastän jag redan är inne. Sen skulle jag skjutsa fiskaren en bit på vägen, de har åkt till Norge idag för att jaga lax så det blev en timmes bilkörning innan jag äntligen fick krypa under täcket.

Jag hade en ridlektion inplanerad i Brändön och naturligtvis började det regna precis när jag satte mig i bilen. Lite skönt att det var jag som skulle stå på marken, då får man åtminstone ha regnkläder på sig så jag har knatat runt hela eftermiddagen i mina kära Tretorn. Hästlivet är som det är, i regn och rusk med blöta underkläder funderar jag ibland på om det är riktigt klokt att fortfarande tycka att det är roligt..

Imorgon ska vi med Q till veterinären på återbesök direkt på morgonen så då blir det inget sova för mig. Har laddat upp med den för mig ovanliga drycken Coca-Cola. Socker och koffein borde väl göra susen.

Nu - på med regnkläderna och ut med tigern.



1 kommentar:

Linda sa...

Så fel det kan bli ibland!
Jag tycker hästlivet är enormt kul även i regn, men visst finns det stunder där man verkligen ställt sig frågan om det är värt det.
Men man kommer fram till samma svar varje gång - javisst är det värt det.