torsdag 19 augusti 2010

Det hände en grej

jag skulle bara åka och köpa gröna växter "3 för 99" på Växtriket som jag ändå passerade då jag hade tankat bilen.. men så stod de här sötnosarna ledsna och övergivna på kassadisken i en skraltig låda med lappen "30:-/st". Går det att motstå? Nej. Tänkte köpa en och se om den gick att rädda livet på men då såg de andra två så ledsna ut att de också fick följa med hem. 3 helt omatchande orkidéer som alla behövde lite kärlek.

Försöker träna på att forografera med nya kameran. Det går sådär =)



Dendrobium - små rosa blommor

Miltonia stod det men jag gissar att det är fel och att det är en vanlig phalaenopsis eftersom den är väldigt lik de två vita som står här i köket - även det ganska små blommor, limefärgade.

Oncidium - skojiga små gula blommor.

Började dagen med att åka till Djursjukhuset med Elton. Tror att vi står för en ansenlig del av deras inkomst =). Det är hans högeröga som krånglar igen. Nu var det bara ett pytte-pytte sår, 1 mm jämfört med 3 mm (som också är litet) förra gången, men kanterna måste skrapas till annars läker det inte ihop. Fick alltså lämna honom där över dagen, inget jag gillar sådär särskilt mycket, det är så tomt utan honom hemma. Brukar försöka åka iväg och handla eller fixa någonting under tiden men idag (obestämd tid) kommer det ytterligare några hantverkare som ska kolla på golvet i tvättstugan så det är väl bäst att hålla sig nära huset..




Inga kommentarer: