lördag 28 augusti 2010

Ponnyfeber

Hela dagen har vi tittat på söta ponnysar som hoppat både högt och lågt. Finast av alla fina var såklart pussgurkan Qbie som hoppade sin LC i avd B prickfritt.

Hans nya ryttarinna Maja verkar vara en jättegullig tjej som tycks ha insett vilken guldklimp hon har i stallet.

Lite sugen bli jag allt på en ponny. Marknaden verkar vara helt hysterisk när det gäller ponny, snacka om att föräldrar betalar för att få se sina älskade avkommor på prisutdelning..Hisnande helt klart. Tror att det skulle vara en utmärkt affärsidé att köpa en ungponny och hoppa lite klasser för att sen sälja vidare. Tyvärr är jag ju lite blödig så det skulle väl bara bli en växande hög av ponnysar i hagen =) men frestande är det. De är ju så lagom i formatet, skönt att komma upp i sadeln även med vinterkläder på utan att behöva ta i så man bli blå i ansiktet..




1 kommentar:

Linda sa...

Vet du...den tanken har jag också haft, att skaffa en ungponny - utbilda - sälja vidare. Det vore kanske en bra affärsidé. Eller bara ett litet extra knäck.
Jag tror att det är en vanesak.

Det var ju en supersöt liten ponny. Jag blir också ponnysugen när jag ser den. Ridsugen också...
måste börja planera min "come back" snart.