måndag 30 augusti 2010

Börjar allvarligt fundera

på om beslutet att köpa ett gymkort (för dyra pengar) till hösten är en ganska dålig idé. Risken finns att det bara blir att slänga pengar i sjön för när i fridens dar ska jag hinna dit?

Jag har ju stallet i Ersnäs som jag ju inte tänkt lämna i första taget, igår blev jag tillfrågad om att börja om med ridning på en halvblodskille jag hjälpt till med tidigare och idag blev jag uppringd av en tjej som ville ha hjälp att hoppa in sin 3-åring. Dessutom tänkte jag hinna jogga med grabbarna här hemma så länge det är barmark och sen åka längdskidor. Eventuellt måste jag hinna jobba någon gång också. Tror jag ska fundera lite till på det där med gymmet..

Det blev inga cupcakes idag, jag åkte till stallet istället och hamnade i sadeln på en väldans pigg Q.


Tydligen hade hon känts lite knackig igår (eller eventuellt brist på motivation när hon tvingades gå ut ensam) men idag märktes då inget av det. Hon hoppade och skuttade och var i största allmänhet mer i luften än på marken. Söta kexet!

Nu ska jag ladda för en joggingtur. Gissar att jag kommer få sota för fikat jag nyss klämde i mig då jag kom hem svimfärdig av hunger, men ska det plågas så ska det..




Inga kommentarer: