lördag 28 augusti 2010

Nu får det vara nog

Hmm...vad är detta för väder?! Jag hade beställt sol och skönt sensommarväder. Vi blondisar ska dra iväg på en liten utflykt, närmare bestämt på ponnyhoppning i Älvsbyn och titta på små sötnosar. Ryktet går att både Shannon och allas vår sockergris Qbie ska skutta runt på banan. Får inte missa det! Jag har drömt om ponnyhoppning i natt, men då hade jag en liten vit =)

Vet ni förresten vad jag gjorde igår? Travade med Q. Nu ska hon trava uppsuttet 5-10 minuter inför återbesöket hos vet nästa torsdag. Gissa hur kul det var. Satt med ett stort leende på läpparna i sadeln på en väldans pigg och frustande häxa.

PS.För att förtydliga det engagerande CSN-inlägget så har de godkänt autogirobetalning men det stod när jag ansökte att de måste få in ansökan 14 dagar innan betalningsdag. Jag antog därför (felaktigt visade det sig..) att jag skulle betala detta kvartal som en klumpsumma (eftersom jag skickade ansökan förra veckan) och nästa inbetalning skulle delas upp. Nu har de - för att vara bussiga - delat upp bägge kvartalssummorna på månaderna sep-dec (eftersom de inte skulle hinna dra den här månaden) så detta kvartal betalar jag alltså dubbelt upp.. Förresten - tackar ödmjukast för att ni engagerat er i mitt enormt stora i-landsproblem. Puss. DS



Inga kommentarer: