torsdag 10 december 2009

Vill ha.. (och lucka 10)

Jag har verkligen aldrig någon koll på vad som händer ens en termin framåt i min utbildning och hade med andra ord ingen aaaaning om att vi nästa termin förväntas ha ett eget stetoskop. Nu vet jag det och det innebär att nu vet jag precis vad jag önskar mig i juklapp/födelsedagspresent/"du-är-bäst-present"!! (Andra förslag välkomnas..)

Det här underbara 3M Littmann Classic IISE-stetoskopet i färgen Bubblegum Pink. Håll med om att det är precis ett sånt jag ska ha och inget annat??


Finns inte att köpa i Sverige (vad jag vet - tips mottages tacksamt!) men på brittiska Medisave finns det och det fungerar tydligen bra att beställa. Gratis lasergravering av ens eget namn ingår (mycket bra så ingen kommer på att stjäla det!). Jag har dessutom testat Littmann-stetoskopen och tycker att de fungerar bra.

Idag får den här fantastiska grejen även bli lucka nummer 10 i adventskalendern, kanske bara jag som önskar mig just ett sånt..men..man ska aldrig säga aldrig, kanske även någons gammelmormor blir glad över en sån här fin present!!




1 kommentar:

mamman sa...

Klart att det är det där stetoskopet du måste ha! Jag vill absolut bli undersökt av ett rosa-bubbelgumsstetoskop!

Jag kollar gärna med tomten - han och jag har bra kontakt så här i juletider.
Kramen från mamman