fredag 4 december 2009

Going bananas..

Idag har jag och Elton haft ännu en stallförmiddag. För mig blev det först en liten ridtur på Bjarkur, Carina red Solo och hade honom i snöre och jag satt på med hela ridutstyrseln - sadel och träns. Lite mysko tyckte han att det var men han skötte sig finfint och travade och galopperade snällt bredvid farbror Solo. Sedan stack jag och Carina ut i skogen med Solo och QE. Fantastiskt skönt väder, det är verkligen en jättestor energikick att komma ut i solen nu när det knappt är ljust alls under dagen. Nya hjälmen satt dessutom som ett smäck. Mycket nöjd. Efter ridningen fick hundarna en promenad tillsammans med Björk. Elton gör alltid av med extra mycket energi på turerna med tjejerna så han har haft en lugn eftermiddag på soffan..

Jag hade tänkt baka matbröd idag men insåg att jag glömt att köpa honung (är det ovanligt att jag bara handlar hälften av ingredienserna??) och dessutom låg det en gäng sorgligt vissna bananer i fruktskålen så det blev kryddiga bananmuffins istället. Absolut inte lika nyttigt men riktigt smaskigt..

Det blev hela 6 stycken muffins av smeten så de är definitivt ganska mättande.. Lena size =)





2 kommentarer:

Birgitta sa...

MMMMMmmmm.....ser himla gott ut!
Sitter på jobbet och snålvattnet rinner över tangentbordet:) det finns inte så mycket gott här, får gå på 42an och inventera deras godislåda.
Sov så gott, sov lite åt mig. Kram/B

Karin sa...

Bananer är alltid gott så dina muffins är säkert smaskens! Har inte provat täcket än då allt tar så lång tid i stallet och jag har så lite tid nuförtiden. Men på söndag blir det premiär för det iaf.