måndag 28 december 2009

Nu är det dax..

Åh jag blir galen - varför gör jag inget vettigt idag??? Nu sitter jag och läser bloggar på nätet (tänk va många det finns att läsa, herregud..) om allt och ingenting - givande? Inte det.

Började dagen lite effektivt ändå och var ute i snöstormen på socker-russet, tjuvade en bild av Maria E så han får visa upp sig här i sommarskrud fina ponnyn.

Han skötte sig verkligen exemplariskt men blir jättebesviken över att de andra hästarna är snabbare än honom, är han inte först hamnar öronen lite slokande i bakåt-position och så ser han lite lagom surmulen ut..värsta vinnarskallen! Jättetrevlig ponny är det, hoppas bara att någon mysig och aktiv familj vill köpa honom snart..Det här kan faktiskt vara världens snällaste (snart) 4-åring.

Det är spännande att köra bil i det väder som just nu håller kustremsan i ett järngrepp. Det påminner om..mjölk! Eller kanske snarare mjöl. Extra spännande när min egen bil står översnöad med dött batteri i Umeå och jag rattar Vasa-skeppet genom snövallarna. Misstänker även stark att den som skrivit hastighetsmätaren (ja ja den riktiga mätaren fungerar inte så det finns instruktioner för vilka hastigheter som uppnås vid ett visst varvtal på växlarna 4 och 5..lite komplicerat men ja ni förstår..) har lurats lite för jag blir omkörd hela tiden och då är det verkligen stört omöjligt att se vägen framför sig..

Elton fick stanna hemma idag. Igår kväll var han superhalt! Linkade fram på 3 ben, men ibland är det ju hans fötter som spökar så det är ingen idé att hetsa upp sig i första taget. De 2 första gångerna han var 3-bent åkte vi på jourtid och röntgade honom - för att komma hem med fina plåtar och en burk antibiotikatabletter och en maffig räkning... så nu väntar vi åtminstone en dag innan telefonen ringer på djursjukhuset.. Smorde in alla tassar med zinkpasta och bestämde att han skulle få vila idag. Lyckades smyga mig iväg till stallet innan han vaknat, men jag var inte etta på hans topplista när jag kom hem och luktade äventyr =) Turligt nog ingen halt hund idag.

Imorgon blir det antingen skidor på tvären eller kanske rasta Elton + häst i skogen. Vi får se. Utomhus är det som gäller i vart fall. Gäller att inte förspilla någon tid när jag får vara hemma i den vackra staden. Nu ska jag göra ett ryck och göra något duktigt och viktigt. Vet inte riktigt vad det ska bli men det är dax att lyfta på häcken.


1 kommentar:

Linda sa...

Vilken söt liten ponny!
Den ser ju ut att ha en riktigt bra hoppteknik!
Gudars, vad jag längtar tillbaka till hästarna!!