tisdag 15 december 2009

Lucka 15 och blått finger

I dagens lucka; den underbara snygga termoskannan från Eva Solo (D). Kanske inte lika funtionell som den är snygg, men man vet aldrig, Eva brukar göra riktigt bra grejer.. Finns att beställa på Darlings.

Idag har jag fått en tidig julklapp (wiiee!)- tänker inte berätta vad, men en ledtråd är att någon har läst och tagit fasta på mitt luciainlägg...aaahh!

Annars har det mest häpnadsväckande idag varit att vi haft lab och tagit prover på varandra - jag har alltid tyckt att det är farligt med stick i fingret och nu är det banne mig bevisat..Jag har ett blåmärke på vänster långfinger! Okej lite blå brukar man väl kanske ibland bli, men nu är fingertoppen stor och tjock och blå..Ont gör det också..Snyft..

Nåja nu ska jag och Elton ut i snön, det har snöat hela natten och hela dagen idag (håller fortfarande på..) och Elton är i extas. Jag höll på att komma för sent till skolan i morse för att han hade så mycket pyssel för sig på morgonrundan..Nu ligger han i hallen och vaktar mina skor. Jag har ju faktiskt varit ute i snön utan honom idag. Det tyckte han var obra - som man säger här i Ume..




1 kommentar:

VO sa...

Ja, visst är det härligt att det äntligen har kommit snö!!
Soya tycker också att det är kul och springer runt och biter i snön och busar =)

Hur länge är det tills du får jullov?
Vi måste väl hinna träffas under jul?!
kram