söndag 6 december 2009

Andra advent

Igår blev det lite mer julpynt och julpyssel hemma. Tycker det är ganska mysigt att göra som jag gjort i år och julpyntat litegrann flera helger i rad, det blir inte så mycket jobb då och inte hinner jag ledsna heller - det ser ju annorlunda ut hemma varje söndag!

Rensade och pyntade lite på skänken i köket. Tyvärr inget grönt ännu, det har varit så snöigt i helgen (OK dålig ursäkt men jag har bara inte hunnit, det blir mörkt så tidigt..), hoppas kunna ta in lite ris nästa helg.

Ja ja min älskade silverlampa är inget julpynt, jag vet, men jag vill så gärna ha den kvar framme så än så länge står den kvar där..
Två små tomtar har flyttat in. Julpynt som jag minns från förr..
Andra advent idag. Julen närmar sig verkligen med stormsteg! Fina adventsljusstaken fyndad på Återvinningen..
Juligt både i färg och doft. Yankee Candle tealights i doften Red Berry & Cedar och burk med band från Casual Living.

Dagens kaka, Leilas Kärleksmums. Kladdiga och maffigt chokladiga. Idag blev de tyvärr inte lika fina som de här på bilden från förr-förra (eller kanske förr-förr-förra..) baket...men goda ändå!


Inga kommentarer: