onsdag 30 december 2009

Morgonpigg

Varit en working girl idag och jobbat morgonpigga skiftet (07-15.30) på neuro. Bussen gick kl 6 och jag har sovit uruselt, drömt hela natten att jag försovit mig, missat bussen, tvingats skotta fram Vasa-skeppet ur en jättestor snödriva för att sen sladda rakt in i grannens staket (de har inget så jag borde förstått att det var nåt lurt..). Lite back i sömn med andra ord, lär somna ovaggad.. Det var hur som helst jätteroligt att träffa alla härliga jobbarkompisar. Det är kul att plugga men oj vad jag saknar dem!! Skönt att få krama om dem allihopa.

Imorgon har vi tydligen ett litet friluftsprojekt på morgonen. Vill inte avslöja vad det är med risk för att raskt idiotförklaras, men om det blir av lär jag inte kunna hålla mig från att avslöja det..

Kommer sen att fira nyårsnatten på neuro och uppmuntrande tillrop är varmt välkomna. Jag är vaken hela natten, jag lovar..

Nu ska vi mumsa i oss resterna av banankakan som jag bakade häromdagen och titta på en Wallander-film. Hoppas bara jag håller mig vaken..


3 kommentarer:

Linda sa...

Det där är ganska typiskt när man ska upp tidigt, speciellt när det är nåt viktigt.
Jag har gjort ett antal konstiga saker i sömnen då jag skulle upp tidigt till jobbet.

Det kan vara ganska skönt att kliva upp tidigt. Vid 8-tiden är ganska lagomt.
Jag & Anton har vänt lite upp och ner på våra rutiner. Men det är ju jullov - för honom.

Självklart ska vi bege oss ut nån dag. Nån dag då man inte fryser ihjäl.

VO sa...

Ha en härlig dag och kväll och hoppas att det går bra på jobbet i kväll/natt.
Gott Nytt År till er!
Kram VO, Urban & Soya =)

Linda sa...

Gott Nytt År!!

men fan...jag måste fixa ditt tfn nr.

Kram