lördag 5 december 2009

Å vilken underbar morgon

Vilken härlig morgon det är! Sitter och mumsar i mig lite brunch och njuter av dagen. Startade tidigt eftersom den flitiga bättre hälften skulle jobba på Coop arena med start kl.07 - jag har lämnat prins Mazda i Umeå och behöver jag bil när jag är hemma så blir jag även automatiskt privatchaufför. Jag trivs inte med att vara hemma utan bil för då känner jag mig strandsatt (OK ett lyxproblem - I know!) och rastlös.

Vi lämnade av den stackars arbetaren utanför ishallen, körde in till stan och tog en urmysig ögonshoppingrunda på stan. Jag har inte varit inne i stan sedan de började julpynta så det var perfekt att få se lite tomtar och glitter i stillheten, mörkret och ett stilla snöfall innan alla vaknat - rekommenderas! Elton hittade en skräckinjagande rörlig tomte på Önska - den krävde visst en hel del morrande för att hålla sig på plats..Tur att de inte har tomtar på mentalbeskrivningar och korningar utan bara vanliga skräckinjagande svartklädda gubbar som ser ut som styckmördare - såna är inte den randiga hunden rädd för minsann - men ve den rödklädde, skäggige man som vågar sig i närheten av trubbnäsan!

Vi har även hunnit tanka bilen, handla på Willys (satt utanför 7 minuter innan de öppnade tillsammans med de andra pensionärerna..), sätta ut mat till småfåglarna (fast skatorna vaktar den som hökar trots att de inte kommer åt den..) och baka matbröd. Nu njuuuter vi av en långsam brunch - min absoluta favoritmåltid.


Inga kommentarer: