tisdag 29 december 2009

Spricka i foten

Började dagen med en ridtur i den fantastiska snön, idag har det varit uppehåll men det är gott om snö. Dessutom har det varit så kallt att den fortfarande är som vispad grädde.. Idag fick Elton följa med och han har verkligen utnyttjat tillfället att springa av sig överskottsenergin. Han älskar verkligen vintern med snö och kyla, vilket är lite ironiskt med tanke på att hans fötter/hud mår som allra sämst nu. Det kliar på kroppen och fötterna blir röda. Nu har han även en spricka i stora trampdynan på en framfot och antagligen är det därför han blir akut halt mellan varven..trycker man på den får man sig en kick. Tips för att laga foten mottages tacksamt!! Zinkpasta fungerar bra mellan tårna så jag ska försöka klämma in lite i sprickan innan han somnar för natten så kanske han låter bli att slicka bort den, hoppas på att den läker ihop fort.

Hann in en sväng på stan efter lunch och shoppade på mellandagsrean - ett par slalomstavar som inte hade röd prislapp..Hmm..ja men jag behövde faktiskt nya, jag blir utskrattad i backen på grund av mina korta stavar.

Nu måste det bli hopp i säng, ska jobba imorgon och de väntar på mig där klockan 7.

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag blir så otroligt avundsjuk när jag läser att du har galopperat i snön. Det är ju sååå mysigt.

Anonym sa...

Hej! Jaktfolk brukar superlimma trampdynorna för att de ska hålla bättre! Kan ju vara värt ett test??
Sara i Umeå

Mia sa...

Hej Sara,
låter som idé som skulle kunna funka när man vet att man ska ut på äventyr. Vet du vilket lim de använder? Tack för tipset!

Anonym sa...

Jag smörjer ibland tassarna på mina med tassvax. Blir inte så där kladdigt som många salvor utan går snabbt in i huden och gör att tassarna blir mjuka och fina. Dessutom innehåller det bivax så det luktar så gott. Smörj på kvällen så får det gå in under natten!
Kram
Marie