fredag 11 december 2009

En sen lucka 11..

Idag har det verkligen varit "fullt ös - medvetslös" hela dagen. Startade tidigt med en förmiddag i stallet, ut i skogen med Solo, trimmade faktiskt lite idag (hör och häpna!) eftersom Carina efterlyst lösgörande arbete. Han var jätteduktig idag, fattade både höger och vänster galopp utan problem och vi jobbade också lite i lite långsammare tölt (antar jag, jag har ju inte riktigt koll..). Jag skulle egentligen ridit QE men hon har tyvärr svårtartad PMS och har senaste dagarna bland annat försöka sparka knoppen av sin matte så de ville inte riskera sin kamikaze-ryttares liv..hmm..det var väl ovanligt hyggligt...därför fick hon ledigt idag. Pysslade lite med Qben och Bjarkur oxå, sen hem och duscha och vidare mot Kamprads tempel i Happis. Vi åt gott och shoppade, jag hoppades hitta ett "bakbord" i silikon liknande detta..



..men hittade tyvärr inget sånt, så det får väl bli Clas Ohlson imorgon och hoppas på bättre lycka då. Lite grejer fick vi ändå (som vanligt) med oss hem men jag orkar inte visa dem för er, åtminstone inte idag..



En annan sak man kan drömma om (som får bli dagens lucka fastän jag är några minuter sen tyvärr..) är en silikonklädd kavel (M)...vem vill inte ha en sån??

Dagens höjdare var att få pussa på prinsessan Ida som bor ett stenkast från IKEA. Idag (när jag kom dit) hade hon en mycket glad ryttare på ryggen som tyckte att hon var en riktig juvel - såklart, hon är ju min prinsessa! Rapporten avslöjar dock att de som vågar sig på att hoppa henne faller som snöflingor från hennes ädla rygg =) har vi hört den förr eller..(hehe)??
Förresten; ryktet säger att tomten tagit sina renar till the British Empire och är på väg tillbax med ett tuggummirosa stetoskop...




2 kommentarer:

Linda sa...

Va skoj med en trip till IKEA. Jag vill också fara dit och shoppa MASSOR!

Va roligt att hälsa på Ida.
vad jag minns var det en Maria som också brukar tugga sand iblnad när det handlade om hoppning. hihi

Mia sa...

Haha..ja där ett tag kändes det nästan som att sand var en del av min kost =)