söndag 20 december 2009

Om min tumme och lucka 20

Måste förklara lucka 17 och min olycksaliga tumme inser jag nu.. Kallt. Isigt. Hade mockat och skulle hämta en spånsäck från transporten. Lilla övre luckan hade frusit och jag är ju inte så lång så jag steg upp på gångjärnen till stora luckan för att nå att mecka upp sprinten med högerhanden. Vänstra handen hade jag som stöd i skarven mellan luckorna. Sprinten lossnar, luckan faller handlöst och jag har tummen mellan. Obra (som man säger i Ume). Mycket blod. Några stygn. Morfintabletter. Lugn och skön jul =). Stygnen kunde inte tas när de skulle för såret hade inte tagit ihop utan de fick vara kvar ganska länge och ärret blev inte så fint och cirkulationen är därför lite sisådär..
I dagens lucka; riktigt bra och varma handskar till frusna hästtjejer. Inte bara för att inte frysa ihjäl vid uteridning utan för att de kan vara bra att ha..
Äntligen är vi hemma i Luleå för jullov. Tänkte starta med lite hästaktiviteter imorgon.

1 kommentar:

maria e sa...

det låter väldigt bra med jullov i lule du! vi har ett gotlandsruss som du nog känner till , men nu mera är han helt kriminell! han är för pigg och vältränad för sitt eget bästa. Vi behöver hjälp av våran kamikazeryttare!!!