fredag 25 december 2009

För sent..

...för lucka 24 (egentligen) men jag måste bara öppna den så ni får se att där finns vad alla (?) tjejer önskar sig i juklapp - en ponny. Inte min egen högsta önskan just i år, men kanske nästa år..

Trots avsaknad av presentpappersförpackad ponny har min julafton varit riktigt bra. Lite lite sömn kanske, sovit 2,5 timme på förmiddagen (sovmorgon imorgon - jajamensan!) så nu börjar ögonlocken kännas tunga. Kröp ner under täcket 8.15 på julaftonsmorgon och kvart i elva vaknade jag av att en mycket glad, snöig Elton boxade på mig med frambenen. Det dummaste man kan göra då är förstås att öppna ögonen, men det är inte så lätt att låta bli..Möttes av en randig boxer som överlyckligt spärrade upp ögonen och började slicka mig i ansiktet och stampa med fötterna på mig när han såg att jag var vaken...Gråtfärdig av trötthet lyckades jag mota ner honom från sängen och fick sova en hel timme till innan nästa kille tyckte att det var dax för mig att stiga upp..och sen var dagen igång..



Inga kommentarer: