söndag 27 december 2009

Världens bästa häst

Idag har jag varit ute i skogen med finaste killen Solo. Tidigare har Elton bara fått följa med ut när jag gått till fots med häst men idag blev jag så sugen på att testa ha honom med fastän jag satt upp. Carina har lyckats övertyga mig om att Solo inte har något emot hoppande boxer och att Elton skulle tycka det var skoj, så det blev försöksdag idag.. Gick till fots efter vägen med Elton i koppel i ena handen och Solo i den andra, uppe i skogen släppte jag lös randiga hunden och satt upp på Solo. Det gick super!! Lite vallande av Elton men han slutade efter att jag morrat åt honom några gånger, Solo är visserligen stabil och jätteförsiktig med var han placerar fötterna men det är inte så lätt för honom att parera hoppande boxer som gärna är mitt framför nosen på honom - även i galopp..Elton fick gå först och vi anpassade farten bakom honom. I början blev det galopp men sen mest trav och tölt, kanske lite jobbigt för Elton i djupsnön =

Han är lite misstänksam mot hästarna så jag stannade Solo ett par gånger och matade Elton med torkad blodpudding sittandes i sadeln, då blev han tvungen att komma nära men ändå vara lugn. Mycket bra gick det även om han tittade lite konstigt på mig. Han känner igen "höger" och "vänster" från draget så det är ganska lätt att dirigera honom från hästen även när han går före. Det är heller inte världens mest trafikerade skog så det är ganska avkopplande att röja runt där. Imorgon blir det ut en sväng på russet men då får inte Elton följa med för den ponnyn kan vara lite lätt i bakkärran..

Nu ska jag försöka förbarma mig över några stackars gamla bananer som ligger och skräpar i fruktskålen och baka något av dem.



Inga kommentarer: