onsdag 9 december 2009

Snillet spekulerar..

Ibland använder jag faktiskt min hjärna till lite mer allmännyttiga saker än att lära mig hästars stamtavlor utantill och baka efter recept (tro´t om du vill..).

Igår tog jag (efter många om och men) svinis-vaccinis (som det så populärt kallas i vår casegrupp i skolan). Jag har nog faktiskt hela tiden varit inställd på att vaccinera mig men det har helt enkelt inte blivit av (ont om tid, på fel plats vid fel tillfälle..etc etc). Igår köade jag med ett gäng andra hugade, fick ett stick i min enormt muskulösa vänstra överarm och skuttade därifrån. Risken att bli smittad av flunsan har nog aldrig varit större än i den kön skulle jag tro..

Nåväl..för att komma till saken..idag när jag cyklade hem från skolan hade jag ett moment av blixtintelligens och funderade på om det inte skulle kunna vara så att; de som inte får några reaktioner efter vaccinationen (influensasymtom) redan blivit utsatta för smittan, men hör till de som bara fått extremt mild variant på sjukan (typ hängig en dag och därför bara trott att det beror på att det är november..). Då har kroppen redan arbetat upp ett försvar och när då svinis-vaccinis landar i kroppen känner dörrvakterna genast igen de som försöker fuska sig in och humpar snabbt och smärtfritt ut fulingarna på gatan igen. Ingen skada skedd. inne på stället märks ingenting. De som reagerar efter svinis-vaccinis har inte lika erfaren vaktstyrka utan fulingarna smyger sig förbi vakterna och muckar gräl inne på stället - griper vakterna in och kastar ut dem, men naturligtvis uppstår tumult som orsakar exempelvis huvudvärk och feber.. (Teorin kallas just nu; Enkel immunologi för vana krogbesökare).

Vad tror ni? Alla (2) jag testat teorin på tycker att det låter bra. Annars kan man ju välja att tro som Karin att det är de klena människorna som blir sjuka av vaccinet och de riktiga A-människorna som inte känner av det alls =) Jag behöver inte tillägga vilken kategori jag tillhör antar jag (modest som alltid..).

1 kommentar:

Karin sa...

Haha, jag tror båda teorierna stämmer bra =) Jag var ju faktiskt lite förkyld där för några veckor sen, kanske var svinisen då? Och du har ju också snorat och hållt på så det kanske var svinisen för dig då också. Tycker vi är utmärkta teoretiker =)