torsdag 16 september 2010

Survival of the fittest

På grund av uruselt väder har jag ju inte kunnat visa vad jag har fixelifixat med ute! Idag har det ju åtminstone varit lite sol så jag slänger fram lite utepynt nu så här på kvällskvisten.
Gillar skarpt callunaljungen och i år vågade jag mig även på lite silverek (lite blöt efter nattens regn när jag tog bilderna i morse, nu är den fin och silvrig igen istället för grön..). Murgrönan har stått bortglömd i en kruka sen i somras så nu fick den nya kompisar. Hoppas de trivs tillsammans.

Annars är det inte så mycket kvar att fixa med utomhus innan vintern. Lite räfsa, räfsa och plocka in möbler - sen får snön komma. Vi planerar inomhusprojekt för hela slanten så det gör inte så mycket att det är mörkt och kallt på kvällarna, varm blir man av att sitta med en laptop i knät =) och spana efter snygga klinkerplattor. Och snart är det ju sommar igen. Och nya blommor.




Inga kommentarer: