torsdag 23 september 2010

Dagens kex

Nu har kexet fått en ny kompis i hagen och hon verkar helnöjd med att ha blivit sambo med Edit. Edit är en väldans liten häst.

Regnet öser ner när jag åker hemifrån så jag har rustat mig till tänderna med galonbyxor, dito jacka och gummistövlar. Vältrar mig upp i sadeln iförd hela munderingen och skrittar iväg. Efter 200 meter slutar det regna. Och börjar inte om igen. Jippi. Jag genomför dagens ridpass med samma känsla som en boxare i bastun har inför en match i aningens för lätt viktklass. Dagens svart på vitt; galon andas inte.

Kexet är en cool häst. Vi träffar en älgmamma med tillhörande barn i skogen, ungefär 20 meter från ridstigen. Ni ska inte tro att det bekommer kex det minsta. Lite sur blir hon när vi passerar dem igen på hemvägen och hon inte får galoppera förbi utan jag tvingar henne att skritta. Passar på att bli rädd för en stubbe på andra sidan stigen, gör ett luftsprång, sätter fart på älgarna och ger mig ett stukat lillfinger. Nöjd häst skrittar vidare. Lite action sätter piff på turen =)






Inga kommentarer: