tisdag 7 september 2010

Borta bra men..

Vilar upp mig idag efter en riktig tjejhelg med en massa skratt, mycket god mat, ganska blygsam shoppning, lite jogging och en smula ont i fötterna.

Vi startade med lördag på Östermalm. Hämtade nummerlapparna, svängde förbi Ryttarstadion (som vanligt) och hoppades på lite action (men den uteblev tyvärr) och åt sen lunch + dessert på den inne på Sturekonditoriet. Värt ett besök vill jag bara säga! Inte hisnande dyrt, god mat, massa mumsigt fika (fick äntligen prova en canolo) och väldans trevlig personal (en italiensk familj gissar jag).

Strosade runt lite i dyra affärer (skulle ju ändå inte shoppa nåt så då är det lika bra att kolla in lyxprylarna..) och hann med ett glas vin på en bar innan vi åt middag på Capri. Även det ett ställe att rekommendera (särskilt deras citronsorbet!). Italienskt, familjärt och helt klart överkomliga priser men det gäller nog att boka bord om inte väntetiden ska bli jättelååång. Klämde till med riktig italiensk pizza och lite rött i glasen. Sen var det bara hopp i säng med en stor godispåse. Perfekt uppladdning inför söndagens mil!

Söndag blev det frukost och sen bara ge sig av ut till Gärdet och starten. Allt tar väldigt mycket tid när 30 000 tanter ska starta i ett motionslopp. Kö på T-banan, kö för att lämna in kläderna, kö till toa, kö till starten, kö efter startskottet för att få komma igång och springa...ja ni fattar. Själva loppet gick finfint. Är en aning överraskad över att jag klarade av att springa (förlåt - jogga..) hela sträckan, öka farten efter 5 km och till och med spurta lite sista kilometern. Var kom det ifrån liksom??

Till middag åt vi en 3-rättersmeny på Jensen's Böfhus och det var åtminstone en rätt (eller ett glas vin..) för mycket. Jag orkade inte ens äta upp hela min dessert!!!! Har aldrig hänt vad jag vet..Strandad-valross-läge blev det för oss efter det.

Måndag var det shoppingdag och 2o grader varmt men vi var alla lite off så det blev bara lite tråkig basplaggshoppning i vanliga butiker, fika på Vete-Katten (som inte nådde upp till Sture's höjder..) och sen lite mer pizza på Arlanda innan vi klev ombord på flyget hem. Tack tjejer för en underbar tripp!( Jag hade lite tråkigt, vilade fötterna och roade mig själv när jag väntade på proffsshopparna som testade jeans på Gina..). Helgens lärdom; platta tygskor rekommenderas inte till x antal timmars promenad. Dessutom tror jag att jag gått upp minst 2 kg under helgen trots löpningen. Det är smällar man får ta - det kostar att ligga på topp!



1 kommentar:

Linda sa...

Vad härligt du haft det!

Vi får se om det blir av nåt möte.
Att få in bägge två är svårt.
Den ena är borta och den andra kan inte när den andra kunde. (fredag eller måndag)