fredag 3 september 2010

Duracell

Lilla kexet Q verkar ha tagit detta med friskförklaring extremt bokstavligt. Inte bara hann hon hoppa sönder sin mattes fot igår, idag var hon värre än en Duracell-kanin. Ändå försökte jag vara supersnabb innan jag stack ut, bara sopa av värsta skräpet och på med grejerna. Hela tiden stampade och trampade hon runt i gången och när jag insåg att tyglarna var paj och skulle byta till nya höll hon definitivt på att krypa ur skinnet. Började vifta med bakbenen och skrapa med framfötterna, knappast troligt att det skulle få mig att bli klar snabbare men försöka duger väl.. fick kamikazehoppa upp i sadeln och sen var det liksom bara att hålla i hatten.

Det hade dessutom börja blåsa som jag vet inte vad så allt, allt ute var potentiellt farligt. Egentligen är hon ju en riktigt bra häst att rida ut på själv, ibland glömmer jag att hon bara är 6 år, men idag var en åla-blåsa-kasta sig dag. Omkullvälta soptunnor, flaxande ensilageplast och mystiska svampar har åtminstone hållit mig på alerten. Efter 5 minuter trav på häst som travar lika delar uppåt och framåt hade jag löjlig träningsvärk i benen bara av att försöka undvika att formligen studsa av, så det blev skrittpaus innan nästa 5 minuters pass.. *puuh* kul att hon känns fräsch är väl vad jag ville säga =)

Nu får jag vila upp mig undr helgen och återkomma nästa vecka med nya friska tag.



Inga kommentarer: