onsdag 22 september 2010

Blunda mamma, blunda!

Jag lever i någon sorts illusion där jag på riktigt tror att vi är ganska ordningsamma och välorganiserade här i huset. Det kanske till och med finns andra som låter sig luras, men då har de inte sett allt.. Så här har det sett ut i vårt blivande kontor ända sen jag kom hem från Umeå i våras. (Eller nästan för alltid om jag ska vara riktigt ärlig..) Det är förfärligt. På riktigt. Arga snickaren och tanterna från Rent hus skulle rysa av välbehag över att få sätta tänderna i skiten.

Som tur är finns det en gräns även för mig (även om jag är på expertnivå när det gäller att blunda och på fullt allvar blockera tanken på att röran överhuvudtaget existerar). Igår lastades bilen med BILLY-bokhyllor (vita så klart..), x antal tidskriftssamlare och papplådor när jag styrde söderut från IKEA. Idag var det dagen D. Jag är extremt långsam att sätta igång men när jag väl fått upp ångan tröttnar jag inte i första taget. Nu ser det ut så här;

Ganska okej va? Glömde i ivern bort att gardinstängerna + tillhörande fästen offrats till förmån för stugan så det borde jag förstås oxå köpt.. Jaja..vi kallar det ljust och luftigt så länge =) (Tycker ni rosetterna ser märkliga ut beror de på att de är tigers rosetter och inte dito från hästtävlingar. Han har lagom många.)




1 kommentar:

Bikers2011 sa...

Guuuuuuuuuudars! Vilken tur att jag inte är av den sort som går runt och "snokar" hur det ser ut hos andra! Men till all lycka så fick vi ju alla nu se både "före" och "efter" så nu känner jag mig helt lugn!

Kramen från mamman