fredag 3 september 2010

Gratis ord till alla

När Elton och jag precis hade startat hemifrån i onsdags för vår födelsedagspromenad i stan började det naturligtvis regna. Passade därför på att smita in på Röda Korset och invänta uppehåll. Ibland gör jag riktiga bokfynd där och si, så skedde även denna gång. Inhandlade 2 stycken pocketböcker för mina mer seriösa dagar (läser annars helst deckare & chick-lit..) men fyndigaste fyndet var ändå konditor Therese Wikströms finfina Tillfällen att njuta en liten smula. Den rara personalen upplyste mig i kassan om att den faktiskt kostade hela 30 kronor, om jag missat att läsa prislappen inuti boken, så jag skulle få en chans att ångra mig om den kändes för dyr. Olika falla ödets lotter - jag tycker det är ett fyndpris men jag förstår att det kan vara en oöverkomlig summa att lägga på en bok för vissa andra. Tur då att det finns bibliotek - gratis ord till alla!!
Bjuder på lite smakprov ur Thereses skattkista..




På hästfronten har följande skett; 1) jag följde med på långrundan aka gamla turridningsrutten med lilla röda hästen igår och vi skenade inte någonting alls! Trots galopp på hemvägen, 2) häxkexet Q har fått OK-stämpel i baken av veterinären och ska börja galoppera om 2 veckor. Idag blir det skritt och trav för oss. Good days are coming..








1 kommentar:

Linda sa...

Du är verkligen flitig.
Du verkar även vara bra på att baka och fixa. Din karl har verkligen tur.