måndag 20 september 2010

Jag är en tant..

..igår var jag..
..och lillasyster..
..på Tupperware-party i urskogen hos min fina vän Lena. Det är ju tantigt så det räcker, men vi hade ju trevligt såklart, åt en massa go'fika (fikabuffé i ett tvättäkta café..kommentarer överflödiga) och gjorde av med pengar. Jag gick all-in och köpte den fina tårtboxen jag drömt om + lite annat bra-att-ha, hann dessutom förbi Älvsbyn på vägen dit och bytte ett stycke säkerhetsväst mot lite pengar. Kom hem på kvällen och parkerade i soffan framför valvakan. Helt enkelt en vuxen och mogen dag!

Idag leker jag perfect housewife och försöker röja i röran här hemma, städa är enda punkten på programmet idag. (Fast jag ska nog försöka släpa iväg rumpan på en joggingtur också.)

Imorgon ska jag på utflykt och göra något jag verkligen ser fram emot. Och har längtat länge efter. Kameran får följa med.




3 kommentarer:

Lilsis' sa...

Nice pic sis', I guess my chances to make it as the topmodel I´ve always wished to be, are now, thanks to you, very slim...! Since I´m at work I guess I must use my second language...Cya!

Bikers2011 sa...

Älskade lilla "tant" skönt att höra att du tar hand om hemmet, du vet det är ju kvinnans främsta uppgift..du som har haft mig som förebild borde ju veta!

Finfina-flickorna mina, tack för att ni tog er hem helskinnade i mörkret igår kväll. Själv badade jag bastu med faderskapet och våndades framför valvakan.
Kram mamman

Linda sa...

Det låter kul. att ha roligt med sin syster är bland det bästa som finns.

Självklart blir det kaffe!
Anton har spytt nu på morgonen, så jag blir hemma med honom ialla fall idag och imorgon.
Jag har ingen sg resten av veckan. Sg på Helex är på utb tor-fre.

Vi kan väl höras av på några dagar, så att inte jag åker på nån spy-sjuka.