fredag 10 september 2010

Härligt med fredag

Bästa dagen på hela veckan tycker jag. Visserligen är det här med veckodagar en aning konstigt i min värld, ibland är fredag första dagen på arbetsveckan (när jag jobbar helg) och ibland är den - precis som för de flesta andra - sista dagen innan ledighet. Just idag gäller det sistnämnda även för mig. Jag har startat dagen med en tur i skogen på Q. De har inte börjat jaga i "vår" skog än, de startar först imorgon, så jag kände mig rätt lugn. Förr om åren har jag även vågat mig ut under jakten, i färgglada kläder, men efter incidenten med hästen som misstogs för ett vildsvin och blev skjuten i hagen med täcke så kan man aldrig vara för säker..

Igår hade jag en bra träff med min chef. Vi pratade lite framtid och hon tror inte alls att det är omöjligt att jag kan behålla en del av min tjänst när jag börjar om med skolan här hemma. Det är ju vad jag hoppas på så det känns skönt att det finns ett intresse av att ordna det. Lovade dessutom i ett svagt ögonblick att stå för support på natten när vi kör igång det nya datoriserade systemet för läkemedelshantering. Jag hade ingen koll på var/när/hur detta skulle ske, men det visade sig naturligtvis vara samtidigt som jag hade planer på att följa med mina älskade nattkompisar till huvudstan. Jaja.. det var nog ändå inte meningen att jag skulle åka, ingenting har klaffat med planeringen för den resan. Nu får jag plugga lite datasystem istället.


Visst hjälper ni mig att hålla tummarna för riktigt vackert väder imorgon? Jag har beställt det för vi är så sugna på en utflykt i skog och mark innan det blir kallt.



Inga kommentarer: