tisdag 4 maj 2010

Stingslig dag

Idag har jag tillbringat hela dagen på labbet. Kul tycker jag som gillar att stickas. De var en kvinna kort där idag så efter kanske en halvtimmes handledning fick jag jobba under eget ansvar resten av dagen för att allt skulle hinnas med. Min stickdos idag har uppnått ungefär samma antal som jag skrapat ihop hela senaste året, det är ganska skönt att bara sitta och hacka folk i armarna - lite friskare människor där det faktiskt är möjligt att hitta fina kärl - och få lyckas 99 gånger av 100. Även fixat och trixat med alla maskiner för olika roliga snabbtester, snart är jag kung på alla de analyser de gör på vårdcentralen =)

Elton har fått stanna hemma idag, vågade inte ha med honom i bilen i det fina vädret eftersom jag var rädd att han skulle bli en riktig hot dog där. Åkte hem på lunchen istället. Gissa om tiger sovit gott på förmiddagen, han vaknade inte förrän jag smällde igen bildörren. Då satte han sig på soffan och kikade ut genom köksfönstret alldeles skrynklig i ansiktet.. Innan middagen hann vi med veckans bragd. Ut och jogga. Elton var löjligt peppad. När han fick selen på sig ställde han sig i hallen och stressade oss med att tokskälla ända tills vi var klara. Optimistiskt startade han sen rundan i 190 knyck..Jag var inte så peppad (milt uttryckt) men jag blev medsläpad i håret och i efterhand var det ganska skönt att röra på sig. Nu blir det film och häng i soffan. Ciao!


1 kommentar:

Sandra sa...

Har ni börjat jogga utan mig! :)