måndag 3 maj 2010

Fröken Sverige och jag

har gjort vår första dag på vårdcentralen idag. AT för henne och praktik för mig. Lite glamourös start på veckan kan man säga, inte alla som äter lunch med Fröken Sverige en vanlig blå måndag. Tur då att jag var så glammig just idag men säckiga jeans, smutsiga gympaskor och en randig pösig mössa.. För mig var det annars värsta chocken att ställa om från nattskift till dagskift - det kändes helt overkligt när väckarklockan ringde på morgonen men jag tog mig upp och iväg och var på plats i tid klockan 7.45 vilket faktiskt är ganska bra jobbat för en tidsoptimist..


Lite rörig start blev det eftersom den jag egentligen skulle gå med idag var borta och chefen bestämde sig för att strunta i att följa det vanliga schemat för den här praktikveckan och göra ett eget åt mig. Alltså har jag ingen aning om hur resten av veckan ser ut, men det löser sig nog. Dagarna verkar vara fullspäckade, jag slutade klockan 17 idag. Annars var dagens stora händelse att jag plockade ett par för korta byxor från klädförrådet!! Chock!! Jag har aldrig varit med om ett par byxor som är för korta (som jag får upp över rumpan..). För att bevisa hur korta mina ben egentligen är så kan ni kolla in en bild på mig och Felix som Maria E tog i fredags (i snörusket). Felix är alltså en C-ponny..

Återkommer men mer spännande skvaller från min glamourösa vardag imorgon. Ciao!


Inga kommentarer: