onsdag 26 maj 2010

En sann motionär



Trots regn och rusk idag så måste jag bara påminna om att det snart är sommar! Sista föreläsningen imorgon, sen bara tentan kvar innan det är sommarlov. Mmm..

Jag längtar efter att börja plantera ut färgsprakande sommarblommor och känna gräs mellan tårna. Och i sommar - då ska jag minsann bada!

Blir oxå abrupt påmind om att sommar = löpsäsong och första startskottet går redan 12 juni. Panik! Jag har inte sprungit många meter hittills och nu börjar jag faktiskt fundera på om bästa taktiken är att helt enkelt vila mig i form och hoppas på att min vinnarskalle gör att jag åtminstone lyckas kravla mig i mål? Om jag börjar träna nu finns ju alltid risken att jag hamnar i en svacka med stela ben och brist på motivation innan loppet.. hmm, måste utarbeta en plan känner jag. Imorgon håller jag tummar och tår för alla modiga tjejer som startar i Vårruset. Go girls! (Personligen hoppas jag på en sushi-kväll med Sandra, kan väl anses som en aning hälsosamt åtminstone..?)





Inga kommentarer: