lördag 8 maj 2010

Halte Per

Igår kväll var vi i stugan. Jättekul tyckte Elton. Vi var på skogsprommis och som vanligt måste tigern springa en kilometer i förväg. Lite långt borta tyckte jag och ropade på honom. Rallykalle sätter fart och kommer sladdande längs vägen i 190. Saktar in framför mig - och är halt! Linkar framåt, stannar och håller upp högerfoten men är inte mer bekymrad än att han haltar vidare ("man med släpande gång försöker rymma från polisen" - typ..). Jaja. Suck. Hittade inga sår eller något som verkade trasigt så det är väl bara att vänta och vila. Inget för en jourveterinär åtminstone. Inte heller idag är han svullen men haltar fortfarande. Sovit gott har han då gjort så någon vilosmärta verkar han ju inte ha. Men ändå..Suck!!

Idag har jag och halte Per ledig lördag och ska försöka njuta lite av solen. Jag är hysteriskt sugen på årets första mjukglass så jag kanske får ha det som mission idag. Vi får se.

Ha en fin lördag i solen!


Inga kommentarer: