lördag 8 maj 2010

Lugn lördag

Jahapp. Jag hamnade i stallet ändå idag. Alternativet var att dra en repa på stan men jag är ju inte särskilt stadd vid kassa så det kändes inte så där allra värst inspirerande.. Vädret har verkligen varit på sitt allra mest bedårande humör och vi drog ut med småisarna i skogen. Bjarkur var pigg och glad idag, bockade och skuttade i galoppen. Söt är han, han bockar utan att dra ner huvudet vilket gör att det är omöjligt att åka av. Förmodligen är det inte heller hans avsikt utan det bara bubblar över i kroppen.

Elton det lilla skräpet har haft vilodag. Vi har varit på korta koppelprommisar och annars har han bara sovit, omväxlande i soffan och ute i solen. Lite trist för mig som hade laddat för långprommis nu när det var så fint väder och allt, men det är bara att hålla sig i skinnet och se till att han vilar. Jag tycker att han är lite svullen och ömmar över "handleden" (alltså motsvarande kotan/kotleden på häst..jag är bättre på häst..) så antagligen är det en vrickning då. Han får veckan som kommer på sig att vila - är han inte bra när vi kommer tillbaks från Umeå på onsdag får det bli ett besök på stamhaket Djursjukhuset i Gammelstad..

Jag lovar - så här har det inte sett ut idag!




Inga kommentarer: