onsdag 8 juni 2011

Tisdagsridning

I kokande hetta slängde jag mig upp på den vilda springaren Helicopter igår. Han var inte ett dugg trött i värmen utan skuttade och hoppade runt på skogsslingan så vi fick då ingenting vettigt gjort, gick ner på ridbanan efter uppvärmningen och galoppjobbade lite istället. Han har jättesvårt för galoppombyten, antagligen för att han är ganska obalanserad i kroppen och jag tycker liksom att enkla byten ska fungera om man är hopphäst.. Började byta över bom men han fattade det snabbt och bytte själv innan bommen efter ett par gånger.. Bara fortsätta nöta på för nu är det en chansning om det blir ett rent byte eller om baken släpar efter.

På banan var det helt makalöst varmt, det kändes på allvar som att huden brändes upp på armarna men antagligen var det bara sjåpigheter, för jag är då inte det minsta röd idag, ser ut som jag tillbringat alla soliga dagar under en sten ungefär..

Inga kommentarer: