söndag 26 juni 2011

Fyrbeningar

Passat på att ha hästhelg nu när vi varit ensamma i holken jag och Elton. Igår satt jag på QE i skogen tillsammans med Maria & sjöodjuret (Dessie the frieser för er som inte hängt med..). Vi galopperade genom en massa vatten på sandvägarna, de flesta galopperade hon bara snällt igenom men vid vissa tog hon sats, hoppade och landade mitt i. Gissa om jag hann bli lite blöt..?
Elton fick passa på att träna på att sitta i hundgården under tiden vi fixade i ordning hästarna. Inte ett ljud sa han, var så duktig så, låg bara utanför kojan och väntade på mig.

Sen åkte jag till mamma och pappa, klämde i mig tacos och dessert och senare stack jag och mamma ut och sprang vår favoritsträcka - Grodrundan. Sist vi sprang där började det ösregna och blev fullt av grodor på vägen hem. Det slapp vi igår. Ljuvlig, underbar sommarkväll fick vi istället.

Idag skulle jag egentligen rida med Maria men hon hade blivit riktigt ruskigt förkyld så jag tog med sjöodjuret ut med två islandsdårar och stack sen ut en egen sväng med OE. Tråkig som jag är red jag exakt samma sväng med bägge hästarna. Fascinerande dock hur olika en runda kan kännas beroende på vilken sadel man sitter i..


Soligt och fint hemma så jag har passat på att sola lite på eftermiddagen och promenerat i sakta mak med Elton, det är lite varmt för honom just nu.

Inga kommentarer: