lördag 25 juni 2011

LCHF

Jag blir muntorr och får handsvett bara jag hör ordet. Tänk att inte få frossa i kolhydrater mer. Ingen lagom al dente-pasta, inga knapriga ugnsrostade potatisklyftor, inget berg av fluffigt peppardoftande potatismos till fisken och framförallt inga vetebullar!! Stick kniven i mig direkt säger jag bara.
Bakade kanelisar och en variant på butterkaka igår. Det är det bästa fikabröd som finns. Basta.



Min teori om sund kosthållning är att balansera energi in och energi ut. Rör på dig mer så får du äta mer helt enkelt. Sen är det väl aldrig fel att äta det man tycker är gott och mår bra av. I mitt fall skulle jag aldrig drömma om att viga mitt liv åt LCHF men alla blir väl saliga på sitt vis.




Mer kanelbullar åt folket!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Amen!

Mia sa...

Skönt! En tjej att lita på =)