måndag 6 juni 2011

Åhh nej

jag som trodde jag skulle hinna skriva en rad här innan midnatt men tji fick jag, rivstart på jobbet är det minsta man kan säga om inledningen på det här skiftet..
Idag unnade jag mig att sova till två trots att det var soligt och härligt ute, fyra nätter i rad kräver lite laddning. Sen blev det en utomhuseftermiddag och svettas lite i solen. Klippte lite gräs (okej vi har världens minsta tomt men skitlångt gräs verkligen och dessutom drivs vår klippare av ren muskelkraft, särskilt nu med lite slöa skär..), krattade ihop grästjafset och grävde klart i rabatten på framsidan. Där trodde jag att det bara var att lyfta upp de sista små perennatuvorna men attans vad de satt! Nu är det bara jorden kvar som väntar på nya hyresgäster.
Ett löppass hann jag också med - kors i taket! Stod länge och sneglade på skorna innan jag bestämde mig för att försöka lufsa en sväng. Inget halsont idag, men med det i färskt minne bestämde jag mig för en lung tur. Snirklade runt på små skogsstigar, plumsade i myrmark och fick springa de sista kilometrarna med en massa vatten i skorna. Kul var det faktiskt även om det kanske blev mer tassa mellan stenar och hoppa över diken än riktig löpning. Det kan jag bjuda mig själv på!

Inga kommentarer: