onsdag 15 juni 2011

Lunchrast

Idag blev det att stiga upp i tid i go'vädret. Hunnit tvätta tre maskiner, gäller att passa på när det är prima torkväder, klippt gräs och grävt lite i rabatten.
Det här är dagens trädgårdspyssel;




Jag är så himla nyfiken på att se om det går att odla potatis här i vår perennarabatt på framsidan. Kanske, kanske inte - men man vet ju inte innan man försökt!

Några tagetes fick också plats, om det inte kommer upp några potatisblast är det ju kul om det åtminstone är lite grönt där.

Härligt att få skotta och gräva lite, jag gillar ju egentligen kroppsarbete. Kanske måste jag bli ortoped så jag får såga, hamra och spika lite på arbetstid?






2 kommentarer:

Linda sa...

Vad du är flitig!!
Du får komma över nån och dricka kaffe som en paus i vardagen. Tycker jag! Varför vänta till slutet av juli då Linda är hemma? Vi hinner med fler...

Bikers2011 sa...

Älskade gullunge vad fint du har gjort. Jag tror också att du skulle trivas som ortoped, men efter att ha sett House igår, där benamputation gjordes under lite ruskiga omständigheter känner jag mig lite tveksam till hur KUL det kan vara. Men å andra sidan, då är väl patienterna nersövda, eller hur..?