onsdag 29 juni 2011

Onsdagsövning

Övertalades och uppmuntrades av systeryster att vara med på hoppkurs på ridskolan ikväll tillsammans med henne + några andra entusiaster. En riktig impulshandling som visade sig trevligare än förväntat. Jag fick sitta upp på Robyn som var en kul bekantskap, en tjej med drag under skorna =).

Skamlöst snodd bild från ridskolans hemsida. Oklart vem som rider och vem som tagit bilden, men rätt häst.


Vi hoppade ganska små hinder, mer liknande markarbete på olika linjer - rakt fram och böjt spår och avslutade med att sätta ihop alla linjer till en minibana. Hon hade riktigt bra tryck i språnget och sen är det ju nåt visst med ston.. en av de som stod på banan och hjälpte till att justera hinder tyckte det påminde om min ridning på prinsessan Ida. Då förstår ni kanske att jag hade en bra kväll =)

Systeryster fick testa PRE-killen Farucco och även om hon med all rätt var ganska ringrostig när vi startade blev hon snabbt varm i kläderna, tror visst det gav mersmak..

Nu - sängen. Tänkte bättra på sömnkontot lite inför helgen.

4 kommentarer:

Emma W sa...

Härligt :) saknar också hästtiden en massa!

Vad har Luleå RK för hemsida nu? Försökte söka men utan lycka.

Emma W sa...

Äsch då, du hade ju den bland länkarna ;) det var inget!

sara sa...

Det såg ju riktigt trevligt ut där ni susade fram, vill också gå på sommarkurs ju;)
Kram!!

Mia sa...

Emma; du hittade ser jag..
Sara: Åhh ja det var jätteskoj faktiskt. Min sorts häst tror jag =)