onsdag 22 juni 2011

Svettiga armhålor ++

Igår kväll, när det regnat ihållande i två hela dagar och jag fortfarande inte blivit sugen på ett vattengympapass i löpspåret stängde jag in mig i gymmet innan jobbet och - hör och häpna - ställde mig på löpbandet!! Jag är hataren nr 1 av inomhusträning. Svettiga gympasalar, fuktluktande ridhus, klordoftande bassänger - nja det är liksom inte min grej. Jag vill ha luft när jag tränar.
Nåväl, det blev ca 7 km på bandet i källarlokalen from hell. Svettlukt, skränig radio och uppenbarligen helt utan ventilation. Redan efter 10 minuter kände jag hur svetten började rinna ner längs benen och droppa från nästippen. När mina 40 minuter var till ända var det ärligt talat tveksamt om det gick att avgöra om jag var svettig eller nyduschad.. Kastade mig i duschen och eftersvettades i säkert 2 timmar på jobbet. Mycket fräscht - eller inte..

Hoppas på ett utomhuspass imorgon istället, inte sugen på mer löpband just nu.

Inga kommentarer: