tisdag 14 juni 2011

När katten är borta..

..åker råttorna till blomsterhandeln - visst är det så det är? Är gräsänka hela veckan och har en hel drös med projekt att pyssla med i lugn och ro, jag sitter inte hemma och gråter direkt..

Stackars begonia var ju som bekant lite trångbodd så idag flyttade hon till en större lya. Tror hon gillar den här lite bättre.
Ville även få klart blomlådorna som ska stå i fönstren på framsidan. Tänkte mig nåt blått med höjd i mitten, gärna stäppsalvia, men som den luktfetischist jag är blev det heliotrop istället. I just den här lådan har den fått sällskap av chockrosa nemesis. Aldrig testat nemesis förut så vi får väl se...behöver de supermycket sol di små rosa - ja då är jag rökt!





Ja så där ja. På plats utanför sovrumsfönstret. Jag har ju ett litet balkongprojekt på G. Sakta framåt går det där. Elton älskar när jag öppnar så han får ligga där ute och sola på förmiddan när jag sover. I morse hann han vara där en stund trots att vi inte hade så lång sovmorgon.


Åsså råkade det slinka med lite annan go'lukt i bilen hem. Lavendel. Världens bästa blomdoft.
Just nu ser det ut så här i frukostrestaurangen. I lådorna i fönstren fick heliotropen sällskap av vita million bells (Callie). De rosa jag köpte tidigare blommar helt fantastiskt, luftigt och inte så mycket blad. Har aldrig haft så fina - hoppas de fortsätter så!

Inga kommentarer: