onsdag 12 januari 2011

Road-trip

Varit på en blixtvisit i Umeå idag. Typ åtta timmars körning för att tillbringa 3 timmar i stan. Hann åtminstone med en lunch hos Karin innan det var dax att packa sista grejerna från lägenheten och dra uppåt igen. Elton blev väldans glad över att träffa Twiggy men frågan är om inte hon blev ännu gladare? Livat var det då..

Trodde ett tag att jag skulle få åka utan Elton. Igår kväll var det stört omöjligt att få upp någon annan dörr på bilen än den på förarsidan. Jag är inte så förtjust i tanken på att ratta en massa mil E4 med Elton i baksätet när jag faktiskt har en kombi så jag ägnade nästan en hel timme i 15 graders kyla åt att försöka hacka och skrapa upp bakluckan. Lönlöst visade det sig. Kring halvtolv-snåret igår kväll var jag grinfärdig och kände en extrem lust att sparka sönder bakrutan men det är ju inte så konstruktivt (och j**ligt dyrt..) utan jag slängde mig i säng istället. Luleås enda (?!) offentliga varmgarage öppnar 7 på morgonen, så gissade var jag började dagen idag.. Lämnade isblocket på upptining och tog morgonprommisen med Elton inne i stan. Uppskattat av både hund -och inte minst av mig som återvände till en fint avtinad bil.

Något fel måste det ändå ha blivit idag. Jag hade beställt 10 minusgrader,sol och snustorra vägbanor, men när vi närmade oss Umeå började det snöa!! Dessutom visade det sig att det var massor med snö i Umeå, det hade visst kommit 40 cm senaste veckan.. suck.. Jaja sista biten hem var det då finfint att köra. Stärkte mig med en korv och en kaffe i Skellefteå, måste varit det som gjorde susen! Dessutom fick jag flexledigt i natt av min ängel till chef =) åh så himla skönt!



Inga kommentarer: